جراحی پیشرفته ایمپلنت

جراحی پیشرفته ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت، دکتر کیانوش حیدری انجام میپذیرد.

ایمپلنت نوعی پروتز مصنوعی جایگزین دندان از دست رفته است. پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می‌شود تا روکش دندان که جایگزین تاج میشود را پشتیبانی کرده و محکم نگه دارد. در حال حاضر ایمپلنت بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته است. با این حال بسیاری از افراد که مدت زیادی است دندان خود را از دست داده ‌اند، به علت تحلیل رفتن استخوان‌های فک نمی‌توانند ایمپلنت به کارند. برای کاشت ایمپلنت باید تراکم و حجم استخوان فک کافی باشد تا بتواند ایمپلنت را به خوبی پشتیبانی کند. در غیر این صورت ممکن است درمان با شکست مواجه شود.

جراحی درمان لثه​

جراحی لثه انواع مختلف دارد که در بسیاری از موارد به دلیل بیماری لثه توصیه می شود. شایعترین علت بیماری لثه، تجمع پلاک و باکتریها در دهان و ایجاد عفونت است. با این حال در موارد نادر عوامل دیگری مانند داروها یا بیماریهای مزمن می توانند شما را مستعد بیماری لثه کنند.

انواع جراحی لثه

اگر دچار بیماری شدید لثه شده باشید و نیاز به جراحی لثه داشته باشید، ممکن است یک یا چند درمان زیر برای حل مشکل آن توصیه شود:

۱. جراحی کوچک کردن پاکت اطراف دندان (جراحی فلپ لثه) : پاکت به فرو رفتگی بین دندان و لثه گفته می شود. در التهاب یا عفونت لثه این شیار عمیق تر شده و فضای مناسبی برای میکروبها فراهم می کند. در این عمل، جراح لثه را برش میزند و به بالا تا میزند تا باکتریها و آلودگی های زیر آن را تمیز کند. سپس بافت لثه به دور دندان بخیه می شود تا دوباره رشد کرده و دندان را احاطه کند.

۲. جراحی بازسازی لثه : در این نوع جراحی، برشی در لثه ایجاد می شود و بافت برش خورده کنار زده می شود تا باکتریها و آلودگی ها برداشته شوند. سپس پیوند استخوان، غشا یا پروتئینهای تحریک کننده تولید بافت (و یا ترکیبی از هر سه) در این محل جایگذاری می شود تا بافت لثه را به بازسازی ترغیب کند.

۳. جراحی افزایش طول تاج دندان : در این عمل، بافتی که بیش از حد رشد کرده و روی دندانها را پوشانده و باعث شده است لبخند لثه ای داشته باشید، برداشته می شود. به این ترتیب لثه کوتاه تر شده و دندانها بلندتر دیده می شوند. این درمان جراحی لثه، برای زیبایی لبخند انجام می شود.

۴. پیوند بافت نرم : در جراحی پیوند لثه، تکه ای از بافت نرم از جای دیگری از دهان برداشته می شود و به لثه پیوند میخ ورد تا بافتهای از دست رفته لثه را جبران کند و لثه پسروی کرده را بازسازی نماید. این عمل جراحی لثه برای زی

جراحی دندان عقل نهفته

جراحی پیشرفته ایمپلنت توسط متخصص ایمپلنت، دکتر کیانوش حیدری انجام میپذیرد.

در برخی از موارد جهت درمان بیماریهای دهان و دندان نیاز به جراحی های دندانی است. جراحی دندان نیازمند تخصص و تجربه بالا دندانپزشک است. در بین جراحی ها، جراحی دندان های نهفته از حساسیت بالاتری برخوردار است. در این جراحی با دسترسی به دندان هایی که امکان مشاهده یا دسترسی به آنها وجود ندارد، جراحی دندان صورت می گیرد. در جراحی دندان با برداشتن یا بلند کردن استخوان یا بلند کردن تمام یا بخشی از بافت لثه برای دسترسی به دندان، یا تکه کردن دندان به بخشهای کوچکتر جراحی صورت می گیرد. در جراحی ممکن است به بی هوشی نیز نیاز باشد. دکتر کیانوش حیدری متخصص جراحی دندان عقل سابقه بالایی در این زمینه دارند .